2010-02-07

N97 : The Unboxing

Salam


1. Warning! Entri ini tiada niat lain melainkan untuk berlagak, menunjuk dan yang seangkatan dengannya semata-mata. Jika anda rasa meluat dan berfikir "hek eleh mamat ni, macam orang lain takde benda alah tu jugak", saya tak akan menyuruh anda berhenti membaca entri ini, malah saya merayu anda supaya teruskan membaca lagi, biar meluat kaw² sampai muntah pun takpe.


2. Tapi, takde la nak tunjuk ape sangat pun. Setakat alat telekomunikasi yang besar tapak tangan, warna putih, ada camera sikit. Semua orang pun ade.


3. Begini, tengahari tadi aku pergi Rundle Mall dengan Kaisan. Kami berniat untuk renew and upgrade contract phone kitorang dengan Three. Aku memang dah lama berniat nak tukar ke cap 49 dan amek N97. Kaisan pulak, amek iPhone beb! Bertambah lagi sorang ahli komuniti iPhone yang memang dah sedia ramai kat Adelaide ni. Nanti junior² baru sampai next week, memang boleh agak ar diorang nak pakai hp ape kan. Almaklumlah, kat Malaysia kan mahal lagi.


Apabila monyet bermain gendang, kanak² pula yang melompat²



4. Selesai urusan di city, pulanglah daku bermain² dengan permainan baru tersebut. Berikut adalah aku yang jakun membuka kotak hp tersebut.





Siap bagi ad game Guitar Rock Tour lagi. Case pun dapat free. Cun la tu


5. Lepas belek², baling sane, hempas sini, aku berpuas hati la dengan phone ni. Kalau ade komplen pun, batery die agak loose ar bile bukak back-case. Disebabkan aku dah biase main dengan iPod Touch dan iPhone, memang terasa lag sikit la touchscreen N97 ni kalau nak compare dari aspect sensitivity. But no biggie. Will get used to it sooner or later.

6. Kalau aku rajin, aku buat la full review bile aku dah habis teroka phone ni (macam la reti nak buat review). Sekian...

13 comments:

aliaaila said...

haa..mmg show off!!
wakakaka..
wallawei~
td dtg sni xtunjuk ponnnn=p

Penk said...

mane bole tunjuk awal2. kurang elemen suprise tu. ngahaha

aliaaila said...

tgk esok!!

Azraf Hipni said...

penk. syirik kecil bai. huahauhau. soalan obvious, pesal tak amek 3GS?

Penk said...

ngahaha. aku x include "riak" dlm statement kt atas tu. iA aku terpelihara dr sifat keji tersebut.hehe. sbb x pakai 3GS?

1. aku dah ade ipod touch
2. bersepah2 org pakai iphone kt sini.
3. dah lame x pkai nokia
4. saje poyo nak lain dr yg lain. muahahaha

faizyangsememangnyacool said...

huiyo kaisan pakai 3gs siot. bangga aku ada fon sama mcm kaisan.

p/s: minggu dpn jgn lupa pancing budak baru. huahuahua

ntahapahapantah.com said...

huh... duniawi semata2...

Penk said...

faiz : aku dah ready umpan baik punye. nak share?
ntahapahapantah.com : trime kasih di atas peringatan

akuyangdigelarhensemolehpenk said...

ape umpan ko? buat la post baru psl umpan ko ni. muahahah. fuhhhhh peringatan baekkkkk punye ko kena ni penk. duniawi duniawi gak kalau da sampai barai fon takkan la nak pakai public fon je kan

Penk said...

akuyangdigelarhensemolehpenk : hape la pnjg sgt name ko ni.hahah. xpe2. nasihat berguna tu. psl umpan plak, aku belum abes buat research lg. nnt dah compile semua, aku post r. muahahah

ihsan_huhu said...

xpaham aku org2 yg bawak 8 gadget yg function lebey kurg je.

Penk said...

huhu : die jadi x paham kalau org tu berhabis duit beli 8 gadget yg lebey kurg. tp jd best bile ko bole dpt benda tu murah ataupun free (in this case hp ni r) muahaha

yg-kata-penk-bebal said...

mane ade bende free kat duniye ni oi..! hp ko pun x free.

cube bygkan ko kene balik msia sbb fail exam. kontrak ko baru 4-6 bulan. so brape ko kene bayar?

hahahahahahahahahahaha

Post a Comment