2010-02-13

Siri Surat Cinta 1

Salam


1. Surat cinta..seronok kalau dapat. Lagi² la kalau yang bagi kau surat tu memang gadis idaman. Cair hati dan perasaan wa cakap lu beb. Zaman² sekolah dulu, bagi yang kurang berada dan tiada handphone, selit² surat bawah meja dan locker buku pun jadi. Asalkan mesej sampai. Walaupun aku tak pernah dapat, tapi aku tau seronok sebab tengok kawan² terkinja² seronok bile dapat. Macam monyet pun ade. muahahaha. Maaf ye kawan². Tapi rasenye orang yang aku maksudkan ni tak bace pun blog ni. Bagus!


2. Surat² cinta macam tu memang hebat, hingga mampu mencairkan jiwa dan perasaan. Tapi start dari tahun lepas, aku mula dapat surat² macam tu. Malah lagi hebat. Hingga mampu membuatkan jiwa kacau..dan juga menipiskan poket. Nak tau kenape? Jom tengok isi kandungan surat² tersebut




 Warna -warni lagi surat ni

Zoom dan lihatlah kenape ia membuatkan jiwa kacau dan menipiskan poket

3. Itu tahun lepas. Alhamdulillah dapat dua je. Kene lagi 1 pun dah boleh buat menangis maa. Tahun ni pulak, rezeki aku masih lagi murah. Ade je bertambah peminat. Kalau tahun lepas, officer² polis wanita yang nampak cun gile dalam uniform diorang tu yang sangkut kat aku. Tahun ni, mamat berbaju kemeja putih, pakai shade and topi ala² Justin Timberlake dan membawa mini-printer ke mana² pulak yang sangkut. Haih, jantan pun nak lekat, parah aku macam ni.

4. Tapi die dari City Council je. Lega sikit aku. Sebab pangkat die rendah, jadi nilai surat cinta die tu pun rendah je la. Rendah² pun, habis gaji 2 session aku hantar catalog melayang camtu je. Tahi! Inilah rupa bentuk surat beliau.

xde kaler pun surat ni. x menarik hati langsung

5. Tapi mamat tu pandai. Die tau ade kemungkinan besar aku buat² x layan je surat die ni. So die letak la something dekat sebelah surat ni, bajet nak tarik perhatian aku la. Memang die pandai. Sebab aku terpandang "something" tu dulu dan lepas tu baru aku perasan ade surat ni dekat sebelah die. ngahaha

Macam tau² je aku mmg tgh sengal² badan lately

6. Jadi, suka untuk aku nasihatkan korang semua supaya patuhilah peraturan. Tak susah pun, unless ko memang dah desperate sangat nak surat cinta kan. Tapi series jangan. Pegi mimpi la kalau ko berangan nak tekel officer² polis wanita yang cun tersebut. Junior² baru pun dah nak sampai kat Adelaide ni. Lebih baik ko try tekel dorang (dengar² ramai perempuan. yeah! muahaha).

Sekian..

p/s : Walaupun aku letak title entry ni "Siri Surat Cinta 1", aku sama sekali tak mengharapkan ade episode 2

6 comments:

ihsan_huhu said...

aku gk yg legend xpnh kne saman kt mesia mahupon kt sini

ps:marilah naik beskal, boleh park dlm ekon supermarket ag

Penk said...

jom2. pasni aku nak pegi uni naik basikal je

Anonymous said...

jalan kaki sudah penk...
sgt 'berharga' sume surat cinta tu ek...
haha nice one bro... :)

mangkuk statik said...

ayat last tuh
"junior² baru pun dah nak sampai kat Adelaide ni. Lebih baik ko try tekel dorang (dengar² ramai perempuan. yeah! muahaha).....
Hek Elleh Penk!....Kalau kau nak tekel, tekel je lah!
tak payah nak suruh kami tekel dulu.
Syh-shy cat la u ni!
Kau tak payah jawap Penk. Aku dah tau jawapan kau dah.
"Malu adalh sebahagian drpd imannnnn!"
Amin.kau kan budak sekolah agama. mana boleh tunjukkan sifat rakus hengkau!

Penk said...

farid : biashala beb. surat2 cinta murah aku x layan.wahahah

mangkuk : aku sgt terharu. walaupun baru 2 hari aku keje dgn ko (2 hari tu pun aku denga dah bnyk gile ko kutuk aku.wahahah), tp ko dah sgt2 memahami hati dan perasaan aku ni. thanks thanks thanks!

Anonymous said...

skali kene surat cinta mahal baru ko tau...
haha... :)

Post a Comment