2010-02-20

Selamat Datang Adik-adik Sekalian

Salam


1. The largest group of new students this year arrived in Adelaide last Sunday, 14th of February 2010. There were about 40 boys and 60 girls and i was asked to help pick them up at the airport. It has been a tradition here for the seniors to help them settle down in the new environment. Well, my seniors helped me when i first arrived here and now it's my turn to help my juniors. Of course that's not only reason, if you got me. ngahaha


2. The boys were divided into 3 groups and each group was taken to their temporary accommodation, rumah senior je lah. Nak duduk hotel ko bayar lah sendiri. Some pictures below : 


siap guna trailer bawak barang² mereka ini 


 MARA students had a meeting with their advisor, Pn Nora that morning

 yg bukan jantan 6 orang je? ape kes ni MARA??

at BankSA, for their new bank account registration the next day

3. I hadn't been able to able to help them as much as i helped last year juniors this time around, since work's been keeping me busy week in week out. Tomorrow is my last catalog delivery session before i quit the job. So i should have much much more free time to mingle around and see what can i do for them, unless the perasan-hensem boss of Swinging Bowl decides to give me more shift (aku ready je anytime boss, tadehal la).

4. A trip to Victor Harbour is another a-must for the new guys and the plan will be put into motion this Sunday (tomorrow). Will report that in upcoming post

5. Though it may be a little late now, but i must say, Welcome to Adelaide! Korang yang ade dengar orang cakap Adelaide bosan la, bandar orang tua la, jangan percaye semua tu. Sesungguhnya mereka dengki dengan suasana Adelaide yang aman damai ni

Sekian

p/s : "Adik - adik" in the title. macam la aku ni tua sangat. ngahahaha

2010-02-15

To My Love..Miss C

I'm craving for you!!! Urgh, how i wish i can meet you right now Miss C...






Oh, for those wondering who Miss C is, you can read her full biodata here

2010-02-13

Siri Surat Cinta 1

Salam


1. Surat cinta..seronok kalau dapat. Lagi² la kalau yang bagi kau surat tu memang gadis idaman. Cair hati dan perasaan wa cakap lu beb. Zaman² sekolah dulu, bagi yang kurang berada dan tiada handphone, selit² surat bawah meja dan locker buku pun jadi. Asalkan mesej sampai. Walaupun aku tak pernah dapat, tapi aku tau seronok sebab tengok kawan² terkinja² seronok bile dapat. Macam monyet pun ade. muahahaha. Maaf ye kawan². Tapi rasenye orang yang aku maksudkan ni tak bace pun blog ni. Bagus!


2. Surat² cinta macam tu memang hebat, hingga mampu mencairkan jiwa dan perasaan. Tapi start dari tahun lepas, aku mula dapat surat² macam tu. Malah lagi hebat. Hingga mampu membuatkan jiwa kacau..dan juga menipiskan poket. Nak tau kenape? Jom tengok isi kandungan surat² tersebut




 Warna -warni lagi surat ni

Zoom dan lihatlah kenape ia membuatkan jiwa kacau dan menipiskan poket

3. Itu tahun lepas. Alhamdulillah dapat dua je. Kene lagi 1 pun dah boleh buat menangis maa. Tahun ni pulak, rezeki aku masih lagi murah. Ade je bertambah peminat. Kalau tahun lepas, officer² polis wanita yang nampak cun gile dalam uniform diorang tu yang sangkut kat aku. Tahun ni, mamat berbaju kemeja putih, pakai shade and topi ala² Justin Timberlake dan membawa mini-printer ke mana² pulak yang sangkut. Haih, jantan pun nak lekat, parah aku macam ni.

4. Tapi die dari City Council je. Lega sikit aku. Sebab pangkat die rendah, jadi nilai surat cinta die tu pun rendah je la. Rendah² pun, habis gaji 2 session aku hantar catalog melayang camtu je. Tahi! Inilah rupa bentuk surat beliau.

xde kaler pun surat ni. x menarik hati langsung

5. Tapi mamat tu pandai. Die tau ade kemungkinan besar aku buat² x layan je surat die ni. So die letak la something dekat sebelah surat ni, bajet nak tarik perhatian aku la. Memang die pandai. Sebab aku terpandang "something" tu dulu dan lepas tu baru aku perasan ade surat ni dekat sebelah die. ngahaha

Macam tau² je aku mmg tgh sengal² badan lately

6. Jadi, suka untuk aku nasihatkan korang semua supaya patuhilah peraturan. Tak susah pun, unless ko memang dah desperate sangat nak surat cinta kan. Tapi series jangan. Pegi mimpi la kalau ko berangan nak tekel officer² polis wanita yang cun tersebut. Junior² baru pun dah nak sampai kat Adelaide ni. Lebih baik ko try tekel dorang (dengar² ramai perempuan. yeah! muahaha).

Sekian..

p/s : Walaupun aku letak title entry ni "Siri Surat Cinta 1", aku sama sekali tak mengharapkan ade episode 2